دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات200
حجم فایل1.815 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

منظور از SLA، توافقنامه سطح سرویس یا Service Level Agreement است كه قرارداد تضمین و تامین میزانی معین از كیفیت سرویس از سوی شركت سرویس دهنده برای شركت سرویس گیرنده یا كاربر است كه در ایران هم باتوجه حضور بخش خصوصی در عرصه‌ی ارایه خدمات مخابراتی و اینترنتی اجرایی شدن قرارداد سطح خدمات مخابرات (SLA) ضروری به نظر می‌رسد.در شرایطی که هریک از شرکت­های مخابراتی ادعا دارند بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه می­کنند، آگاهی مشترکان نسبت به حقوق قانونی­شان از عوامل رشد کیفیت خدمات مخابراتی به شمار می­رود، در واقع در این بحث باید بین دو مقوله­ی کیفیت ارائه شده و کیفیت ادعا شده تمایز قایل شد زیرا به گفته­ی کارشناسان کیفیت خدمات به سطح کیفی معینی اطلاق می­شود که هریک از شرکت­های مخابراتی برای رسیدن به آن تلاش می­کنند به این ترتیب برای هریک از خدمات باید مشخصات خاصی تهیه شود. حال این سوال وجود دارد که چگونه مشترکان ازسطح سرویسی که به آن­ها ارائه می­شود، آگاهی یابند و اصولاً در این زمینه قوانین یا تعهداتی وجود دارد یا خیر؟ در زمینه حفظ حقوق مشترکان درکشور، شرکت ارتباطات زیرساخت و یا شرکت ارتباطات سیار چه اقداماتی کرده­اند و در صورت که تخلف از شرکت­های خصوصی فعال دراین حوزه مشاهده شد، کدام مرجع قانونی پاسخگو خواهد بود؟ طبق آنچه که در دیگر کشورها نیز مرسوم است مشتریان می­توانند با بررسی مشخصات خاص تهیه شده برای خدمات از سوی ارایه دهندگان سرویس و همچنین سطوح کیفی ادعا شده، ارزیابی لازم را انجام دهند که دراین میان بحث SLA مطرح می­شود. SLA مجموعه­ای از تعهدات و انتظارات بین مشتری و ارایه دهنده سرویس می­باشد که به شفاف شدن رابطه بین این دو بخش کمک می­نماید به عبارت دیگر تفاهم­نامه سطح خدمات قراردادی رسمی بین فراهم آوردنده خدمات (Service Provider) وخدمات گیرنده  (Customer)که در برگیرنده مشخصات خدمات، مسوولیت­ها و اولویت­های طرف مقابل است. توجه به این نکته ضروری است که با حضور اپراتور سوم تلفن همراه و جدی­تر شدن درخواست­های اپراتور ایرانسل به طور حتم نهایی شدن SLA ضروری می­شود؛ SLA به هر سرویس­دهنده­ای می­تواند تعلق یابد؛ هر شبکه­ای باید برای SLA امضا کردن امکانات فنی مناسب با آن را به وجود  آورد و به موازات آن شبکه­های هوشمند به وجود آیند که براساس تعهدی که به مشتری می­دهد بتوانند به آن عمل کنند. اما تصویب SLA گامی بلند از سوی رگولاتوری برای هرچه بیش تر قانونمند کردن شرکت های دولتی در ارائه امکانات و همچنین دفاع از حقوق بخش خصوصی فعال در حوزه ICT در قبال دولتی ها و نیز دفاع از حقوق کاربران در مقابل این دو بخش به شمار می­رود .تدوین و تصویب SLA را می توان از جمله اقداماتی برشمرد که امنیت فضای سرمایه گذاری در کشور را بیش ار پیش تضمین می کند و موجب ارتقاء بیش تر کیفیت خدمات مخابراتی و ارتباطی در سطح کشور خواهد شد .

قرارداد سطح سرویس خدمات ارتباطی در چهار گروه اصلی دسته­بندی میگردند:

1-    قرارداد شبکه

2-    قرارداد میزبانی

3-    قرارداد برنامه­های کاربردی

4-    قرارداد خدمات کاربر

و با توجه به اینکه توافق نامه سطح سرویس شرکت ارتباطات سیار با شرکتهای مخابرات استانی از نوع چهارم میباشد. طبق این قرارداد بایستی شاخصهای کلیدی کیفیت که مرتبط با رضایت کاربر و پاسخگویی و در دسترس بودن خدمات میباشند در نظر گرفته شود. این شاخصها عبارتند از :

1-    دقت و صحت ارائه خدمات

2-    دسترسی پذیری

3-    سرعت انجام خدمات

4-    محرمانگی اطلاعات

5-    رضایتمندی مشتری

2-1- تعریف موضوع و بیان مساله 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


omidfile خدمات ,سرویس ,قرارداد ,کیفیت ,مخابراتی ,شرکت ,شرکت ارتباطات ,کیفیت خدمات ,خدمات مخابراتی ,وجود دارد ,لینک دانلود ,کیفیت خدمات مخابراتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان تا بینهایت Marand interesting news titanydo WebSite four-leaf-clover کسب درآمد iqsasy تجهیزات استخر،جکوزی،سونا